Nieuwsbericht

Ik ben altijd in de buurt!

 

Een dag uit het leven van Cor Hoppenbrouwer

Vroeger was alles anders. Mijn leven was overzichtelijk en goed georganiseerd. Ik stond 's ochtends op, nam een stevig ontbijt en ging naar het kantoor. Daar keek ik wat ik die dag gepland had en daarna ging ik aan de slag. Bepaalde dagen had ik afspraken buiten de deur en op andere dagen bleef ik op kantoor.
Maar 'vroeger' is eigenlijk nog niet zo lang geleden. Het lijkt wel 'gisteren' om precies te zijn. En 'vandaag' is daarom alles anders. De hele wereld lijkt te zijn ontwaakt uit de diepe winterslaap die we crisis hebben genoemd. Projecten poppen op als narcissen in de tuin. Vogels zijn luidruchtig bezig met het verleiden van hun partners en het maken van nesten. En wat doen wij? Eigenlijk niets anders. Het eerste wat we 's morgens doen als we opstaan, en dat is al voor ons ontbijt, is communiceren met de wereld. We checken onze smartphones en bedenken hoe onze dag eruit zal zien en waar we vandaag naartoe gaan. En als je de planning ziet dan denk je: 'maar eerst even ontbijten want je weet niet wanneer her volgende rustmoment zich aandient'. Na het ontbijt ga je de deur uit. Soms naar kantoor, maar vaker rijdt je naar klanten en partners. Logisch, want daar is het werk. En de digitale techniek maakt het gelukkig mogelijk dat je altijd je hele kantoor bij je hebt. Tekeningen zitten niet meer in kartonnen mapjes, maar haal je rechtstreeks uit de Cloud. En met je telefoon bel je vanuit de auto handsfree naar iedereen waarmee je iets wil bespreken. Eigenlijk is het hele land mijn kantoor geworden. En daardoor is het ook gemakkelijk als iemand tussendoor even aan je vraagt om iets met je te bespreken. En als dat niet telefonisch kan, dan spreek je toch gewoon even tussendoor af bij een wegrestaurant. Zo belde ik onlangs een van onze uitvoeringspartners. Ik moest op zeer korte termijn een prijs van hem hebben voor de montage van balkons. Alleen stond zijn agenda bomvol zodat een afspraak hierover op korte termijn niet mogelijk was. En daar was mijn klant natuurlijk niet blij mee. Gelukkig belde hij me onderweg op om me te vertellen dat er een afspraak was uitgevallen. En omdat ik ook onderweg was, konden we gemakkelijk even ergens afspreken bij een wegrestaurant om het werk door te spreken. Ja, vroeger was alles anders. Maar nu gaat alles sneller en zo'n groot kantoor bevalt me dan eigenlijk best wel. Wanneer loop ik dus even bij jou binnen? Bel me gerust. Wie weet zie ik je over een uurtje!


Kijk ook op onze social media kanalen:
Kijk ook op onze social media kanalen: